"Casanova. Warszawskie zauroczenie" w Teatrze Rampa
Pojedynki, spiski, arie, kazania, domy schadzek, pałace, masoni, wyznania, czyli najlepszy towar w mieście w muzycznym thrillerze erotycznym w Teatrze Rampa. Premiera spektaklu „Casanova. Warszawskie zauroczenie” w reżyserii Michała Walczaka w sobotę 10 lutego.
Uroczyste otwarcie kładki pieszo-rowerowej zostaje odwołane, gdy w czeluściach Wisły znika kolejny budowniczy. Na miejsce przybywa patrol infrastrukturalny: specjednostka ratusza, krążąca po mieście w czerwonym autobusie, gasząca pożary na budowach, w instytucjach kultury i wszędzie tam, gdzie niewyjaśnione zjawiska zakłócają modernizację. Na dnie Wisły patrol znajduje XVIII-wieczną kapsułę czasu z peruką i dziennikiem seryjnego uwodziciela zatytułowanym „Wino, kobiety i grzech” zawierającym falliczne symbole i opis warszawskiej miłości Casanovy. Gdy dziennik zostaje skradziony przez tajne stowarzyszenie z siedzibą w podziemiach Baranowa, patrol rusza w pościg za szaleńcami, którzy chcą użyć zaklęć miłosnych do odzyskania władzy i aby je odczytać, porywają jedynego w Polsce maga miłości, tarocistę i antreprenera – Burdeltatę. Czy uda mu się rozwikłać zagadkę miłości Casanovy i odkryć, kim była tajemnicza warszawianka?
Pożar w burdelu powraca w nowej formule jako laboratorium warszawskiego musicalu – wehikuł czasu, który w Walentynki porwie Was do miasta rozumu i zabobonów, XVIII-wiecznej Warszawy, targanej konfliktem dwóch plemion: obrońców Sarmatyzmu i wyznawców Oświecenia, których próbuje pogodzić król Staś, tworząc oświecony karnawał i narodowy teatr musicalowy.
Na scenie wystąpią: Andrzej Konopka, Filip Cembala / Marcin Januszkiewicz, Maria Bijak / Katarzyna Koziorz, Agata Łabno, Agnieszka Makowska, Anna Mierzwa, Julian Mere oraz muzycy: Michał Justa, Maciej Łubieński i Wiktor Stokowski. Scenariusz spektaklu napisał reżyser Michał Walczak i Maciej Łubieński. Scenografię, światło i video opracował Michał Głaszczka, kostiumy zaprojektowała Agata Stanula, zaś choreografię – Katarzyna Koziorz. Muzykę napisał Wiktor Stokowski, a lalki medialne przygotował Konrad Czarkowski.