Laureaci VIII edycji Konkursu "Klasyka Żywa"
Instytut Teatralny ogłosił
laureatów VIII edycji konkursu inscenizacji „Klasyka Żywa”. Przystąpić
do niego mogły przedstawienia tekstów powstałych przed końcem
1987 roku, przygotowane przez wszystkie typy teatrów, których premiery odbyły
się między 1 stycznia 2022 a 31 grudnia 2022.
Wśród laureatów, którzy powalczą o nagrody główne podczas 47. Opolskich Konfrontacji Teatralnych znalazły się:
- „Ballady i romanse” Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego (reż. Piotr Soroka, Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek),
- „Ballady i romanse ver. 2022” Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu (reż. Roksana Miner),
- „Sen srebrny Salomei” Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy (reż. Piotr Cieplak),
- „Wyskubki” Wrocławskiego Teatru Współczesnego im. Marii i Edmunda Wiercińskich (reż. Paweł Kamza),
- „Znachor” Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (reż. Jakub Roszkowski)
Komisja Artystyczna zdecydowała również o przyznaniu nagród dodatkowych twórcom przedstawień niezakwalifikowanych do finału Konkursu. Wyróżniono:
- Jana Jaworskiego, Szczepana Pospieszalskiego, Joannę Szczęsnowicz i Jana Tarkowskiego za muzykę w spektaklu „Kongres futurologiczny” w reżyserii Daniela Adamczyka z Teatru Czytelni Dramatu Centrum Kultury w Lublinie
- Joannę Biskup-Brykczyńska za warstwę plastyczną – scenografię inspirowaną rysunkami Bohdana Butenki w spektaklu „Cyryl, gdzie jesteś?” w reżyserii Piotra-Bogusława Jędrzejczaka z Teatru Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach im. Stefana Karskiego.
- Mikołaja Chroboczka za rolę Baltazara De Campos de Baleastadar w spektaklu „Sonata Belzebuba” w reżyserii Radka Stępnia z Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi i
- Lidię Dudę za rolę Ciotki Petroneli w spektaklu „Marzenia polskie / Les rêves polonais” w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie.
Wśród laureatów, którzy powalczą o nagrody główne podczas 47. Opolskich Konfrontacji Teatralnych znalazły się:
- „Ballady i romanse” Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego (reż. Piotr Soroka, Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek),
- „Ballady i romanse ver. 2022” Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu (reż. Roksana Miner),
- „Sen srebrny Salomei” Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy (reż. Piotr Cieplak),
- „Wyskubki” Wrocławskiego Teatru Współczesnego im. Marii i Edmunda Wiercińskich (reż. Paweł Kamza),
- „Znachor” Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (reż. Jakub Roszkowski)
Komisja Artystyczna zdecydowała również o przyznaniu nagród dodatkowych twórcom przedstawień niezakwalifikowanych do finału Konkursu. Wyróżniono:
- Jana Jaworskiego, Szczepana Pospieszalskiego, Joannę Szczęsnowicz i Jana Tarkowskiego za muzykę w spektaklu „Kongres futurologiczny” w reżyserii Daniela Adamczyka z Teatru Czytelni Dramatu Centrum Kultury w Lublinie
- Joannę Biskup-Brykczyńska za warstwę plastyczną – scenografię inspirowaną rysunkami Bohdana Butenki w spektaklu „Cyryl, gdzie jesteś?” w reżyserii Piotra-Bogusława Jędrzejczaka z Teatru Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach im. Stefana Karskiego.
- Mikołaja Chroboczka za rolę Baltazara De Campos de Baleastadar w spektaklu „Sonata Belzebuba” w reżyserii Radka Stępnia z Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi i
- Lidię Dudę za rolę Ciotki Petroneli w spektaklu „Marzenia polskie / Les rêves polonais” w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie.